رفتن به نوشته‌ها

هر آنچه که باید در مورد طراحی UX بدانید و نکاتی برای انجام آن به خوبی انجام شود

طراحان تجربه کاربری (UX) از طراحی UX به عنوان ابزاری برای فرآیند تفکر طراحی استفاده می کنند. معمولاً یک قدم در ابتدای فرآیند است. و این یک مهارت ضروری و تمرین رایج است که می تواند به افراد یا تیم ها کمک کند. اگرچه این یک رویه رایج در میان طراحان تجربه کاربری (UX) است، اما می‌تواند برای افراد و تیم‌ها ارزشمند باشد.

تمرین طراحی UX خلاقیت و کار گروهی را به میز می آورد و انگیزه را برای پروژه در دست ایجاد می کند. همچنین راه‌حل‌های هدفمندتری ایجاد می‌کند و قابلیت استفاده را افزایش می‌دهد که به تعامل بیشتر و حفظ کاربران ترجمه می‌شود. در این مقاله، ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که طراحی UX چیست، چرا مهم است و نکات مفیدی برای انجام آن به خوبی ارائه می‌کنیم!

 

طراحی UX چیست؟

UX Sketching به سادگی ترسیم خشن با دست است که معمولاً برای ایجاد، برقراری ارتباط و اصلاح ایده ها استفاده می شود. این می تواند برای مرجع خود شما باشد یا با همکاران، مدیران تیم، یا مشتریان و سهامداران به اشتراک گذاشته شود.

تصاویر غنی به طراحان کمک می کند تا یک موضوع پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند و دیدی کلی داشته باشند. ساختار، فرآیندها، افراد و مسائل در ترکیبی از doodles، کلمات و نمادها به تصویر کشیده شده است.

استوری‌بوردهای طراحی را می‌توان برای تجسم مشکل خاص، موقعیت زمانی استفاده از محصول یا راه‌حل نهایی استفاده کرد. آنها دنباله و جریانی از تصویرسازی هستند که واقعاً می توانند نقش مهمی در داستان گویی داشته باشند و روایت های متقاعد کننده ای برای تأثیرگذاری بهتر ایجاد کنند.

زمانی که می‌خواهید فرآیند، سلسله مراتب یا جدول زمانی خاصی را با نقاط مختلف تجسم کنید، نقشه‌ها به کار می‌آیند. به عنوان یک طراح UX، اینها شامل نقشه های ذهنی، معماری اطلاعات، نقشه های سایت، نقشه های سفر کاربر و نقشه های همدلی است.

برخی از طراحان UX ممکن است روی UI کار کنند یا با طراحان UI برای تجسم تعاملات صفحه به صفحه کار کنند. در حالی که برخی از طراحان ممکن است از طراحی برای کار بر روی وایرفریم ها یا ماکت ها صرف نظر کنند، مهم است که طراحی قبل از این مراحل انجام شود تا جزئیات مفهومی و اصلاحات را از دست ندهند. هنگام طراحی، مهم است که مفاهیم مختلف رابط را بررسی کنید. این می تواند شامل یادداشت های سریع از تجسم انیمیشن، نمادها، نمادها و اشکال مورد استفاده باشد. این را نباید با قاب سیمی اشتباه گرفت، جایی که قرارگیری، اندازه و ترتیب عناصر دقیق و واضح است.

تفاوت بین طراحی، طراحی و نمونه سازی

طراحی، طراحی و نمونه سازی ممکن است فعالیت های مشابهی به نظر برسد. برخی از افراد حتی ممکن است در نظر داشته باشند که مرحله طراحی را نادیده بگیرند و مستقیماً وارد نمونه سازی شوند! اگرچه آنها مشابه و مرتبط هستند، اما فرآیندهای متفاوت و متوالی هستند، جایی که طراحان باید از طراحی به طراحی و سپس به نمونه سازی حرکت کنند. همانطور که بین هر مرحله حرکت می کنید، ایده هر بار بیشتر شکل می گیرد. در اینجا تفاوت ها وجود دارد.

کی و چرا
با توجه به طراحی UX، انجام این کار در فرآیند ایده‌پردازی برای طوفان فکری، پیشنهاد و انتقال ایده‌ها معمول است. همچنین راهی برای آزمایش ایده هاست. نقشه ها پس از طرح اولیه UX انجام می شود. آنها از طرح ها، انتخاب جزئیاتی مانند رنگ ها و همچنین وزن ضربه ای برای ارائه یک سبک، احساس و زیبایی شناسی خاص، بیشتر اصلاح می شوند. نمونه های اولیه به عنوان پیش نویس راه حل نهایی بر اساس نقشه های ایجاد شده قبلی ایجاد می شوند. این فقط ابزاری برای تست قابلیت استفاده نیست، بلکه برای به دست آوردن بازخورد و بهبود محصول است.

زمان و هزینه
طراحی راحت، سریع، مقرون‌به‌صرفه و سریع شکست می‌خورد (اصلاح تکرارها و انتشار سریع «شکست‌ها» یا ایده‌های بد!). با این حال، طراحی به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند دقیق باشد. همچنین شما را روی یک تابلو هنری یا بوم محدود نگه می دارد. نمونه‌های اولیه به سرمایه‌گذاری و تمرکز بسیار بیشتر روی محصول نهایی نیاز دارند، با انعطاف‌پذیری کمی برای تغییر، زیرا ممکن است تغییر پایه‌ها دشوار باشد.

کیفیت و جزئیات
طراحی اغلب از کیفیت پایینی برخوردار است و می‌تواند با جزئیات کمی آشفته باشد. نقشه ها جزییات پیچیده تری خواهند داشت، با دقت و دقت بالاتر در اندازه یا رنگ عناصر مختلف. از نظر نمونه‌های اولیه، آنها بیشترین جزئیات و دقت را دارند و مطمئن می‌شوند که همه چیز پیکسلی کامل است. برای توسعه دهندگان آماده است تا راه حل را به صورت کد و بسیار شبیه به محصول واقعی ایجاد کنند.

تعامل پذیری
به عنوان بخشی از فرآیند طراحی اولیه، طرح ها اغلب کپی های فیزیکی هستند. تعاملات بین هر صفحه تقریباً فقط برای درک متقابل از نحوه اتصال صفحه های مختلف ارائه شده است. نقاشی ها تعاملی نیستند زیرا یک ارائه بصری است. در یک نمونه اولیه، کاربر می تواند با اجزای سازنده تعامل داشته باشد و بازخوردی شبیه محصول واقعی دریافت کند.

https://99designs.com/blog/tips/ux-sketching/

منتشر شده در آخرین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *