بسیاری از مردم به طور تصادفی لوگو و برند را با هم ترکیب می کنند، اما این یک اشتباه صادقانه است. به هر حال، لوگوها سنگ بنای هر کمپین برندسازی، MVP برندسازی هستند. اما برای کسانی که به طور منظم با آنها سروکار دارند، لوگوها و برندها متمایز هستند که هر کدام تفاوت های خاص خود را دارند. برای استفاده از هر دو – و بهینه سازی کسب و کار خود – باید بفهمید که چه چیزی آنها را از هم جدا می کند.
در زیر، لوگو در برابر سردرگمی نام تجاری را توضیح می دهیم. ما در مورد اینکه چه چیزی یک لوگو و نام تجاری را از هم جدا می کند، بحث خواهیم کرد، و بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید هر دو را به تنهایی برای کسب و کار خود کامل کنید.
برندسازی چیست؟
برندسازی زیرمجموعه ای از بازاریابی است که به یک شرکت هویت منحصر به فردی می دهد تا مشتریان هدف خود را جذب کند. برای مثال، نام تجاری یک شرکت اسباببازی ممکن است حول یک هویت سرگرمکننده و جوان پسند باشد تا برای کودکان جذاب باشد، در حالی که نام تجاری یک شرکت حقوقی ممکن است از یک هویت رسمی و حرفهای برای تأکید بر قابلیتهای آن استفاده کند.
مصرف کنندگان تمایل دارند شرکت ها را به عنوان افراد در نظر بگیرند، بنابراین به طور طبیعی، آنها می خواهند با شرکت هایی که با آنها ارتباط دارند کار کنند. برندسازی استراتژیک شرکت را به گونهای معرفی میکند که برای مخاطبان هدفش دوستداشتنیترین باشد – هرکسی تیپهای شخصیتی خاصی دارد که جذب آنها میشود، و برندسازی شرکت را به عنوان فردی با بهترین تیپ شخصیتی برای بازارشان به تصویر میکشد. بهترین برندسازی حتی یک جامعه جدید برای مشتریان خود ایجاد می کند و به مصرف کنندگان این احساس را می دهد که به آنها تعلق دارند.
اولین باشید که نظر می دهید