رفتن به نوشته‌ها

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی: چیست و چگونه شروع کنیم

نام تجاری شما بیشتر از ظاهر و محتوای آن است، بلکه به لحن صدا و ثبات آن نیز مربوط می شود. هنگامی که یک برند، چه یک فرد یا یک سازمان، در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشد، در این صورت داشتن مجموعه ای از قوانین می تواند واقعا مفید باشد. می تواند به ایجاد یکپارچگی و ترکیب هویت برند کمک کند. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی است.

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی: چیست و چگونه شروع کنیم

پس از کجا شروع میکنی؟ خوب، در این مقاله، نه تنها به این می پردازیم که راهنمای سبک رسانه های اجتماعی چیست و چرا به آن نیاز دارید، بلکه آنچه را که برای شروع به آن نیاز دارید را نیز پوشش خواهیم داد.

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی چیست؟

راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی سندی است که جزئیات زبان، دستور زبان، لحن و شخصیت برند شما را در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی نشان می‌دهد. بنابراین اگر شرکتی وجود دارد که شما در رسانه های اجتماعی دنبال می کنید و پست های آن به طور مداوم قابل تشخیص است، احتمالاً آنها یک راهنمای سبک برای همه پست های خود دارند. این بدان معناست که آنها از مجموعه ای از دستورالعمل ها پیروی می کنند که مطابق با سبک و صدای برندشان است.

در واقع، اگر از قبل یک دستورالعمل برند دارید، آنگاه این یک پله عالی برای شروع راهنمای سبک رسانه های اجتماعی شما خواهد بود.

چرا به یکی احتیاج داری؟

یکی از مهم‌ترین و قانع‌کننده‌ترین دلایل برای داشتن راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی، ثابت بودن است. شخص یا سازمانی که از سبک‌ها، محتوا یا لحن‌های مختلف در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، می‌تواند مخاطبان شما را به تعویق بیندازد یا گیج کند و ممکن است به‌عنوان نامرتب یا غیرحرفه‌ای شناخته شود. اطمینان از صدای برند خود در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند که برجسته شوید و یک رابطه قوی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

آنچه قبل از شروع نیاز دارید

مانند هر پروژه دیگری، تحقیق بهترین مکان برای شروع است. مفید است که روی اصول اولیه تمرکز کنید، مانند:

تصویر برند شما: فالوورها یا فالوورهای بالقوه وقتی برند شما را می بینند به چه چیزی فکر می کنند؟ آنها از شما چه انتظاری دارند؟ لحن صدای شما چیست؟
پلتفرم های خود را انتخاب کنید: از چه پلتفرم هایی استفاده خواهید کرد؟ آیا از کانال های حرفه ای مانند لینکدین استفاده می کنید یا مسیر مبتنی بر تصویر اینستاگرام را دنبال می کنید؟ یا ترکیبی خواهد بود؟ به نظر شما چه چیزی برای تصویر و مخاطبان برند شما بهتر عمل می کند؟
رقبا: چگونه خود را منتقل می کنند؟ آنها چگونه با مخاطبان خود در مورد موضوعاتی مانند رسیدگی به شکایات یا اعلامیه ارتباط برقرار می کنند؟ آیا شوخ طبعی در میان است؟
نمونه های بصری را جمع آوری کنید! یک مکان خوب برای شروع، جمع آوری نمونه های تصویری از پست هایی است که دوست دارید. ترکیب خوبی از انواع محتوا، متن، تصاویر، ویدئوها، گیف‌ها و همچنین پست‌ها را در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید تا بتوانید ببینید که برندها چگونه این کار را برای هر پلتفرم انجام می‌دهند.

https://99designs.com.sg/blog/marketing-advertising/social-media-style-guide/

 

منتشر شده در آخرین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *